onsdag 13. februar 2008

Mammas store skrekk // putene må vekk?

Prøvde meg med et aldri så lite rim i tittelen her *host*. Denne puten kjøpte jeg av noen koselige misjonsdamer i en bitteliten bruktbutikk på Vestlandet. Jeg er glad i puter! Og farger. Det var veldig mange av disse putene i denne butikken, og jeg er sikker på at de gamle damene humret litt der de satt med kaffekoppene sine - og så meg spasere ut av lokalene med en sjanglende stabel av gamle puter. Min kjære mamma ble blek og så nesten bort da jeg viste henne denne. Ikke helt hennes smak, men fantastiske farger, hæ? Sykyndige; hva heter forresten disse stingene?

9 kommentarer:

Stef sa...

Hej!

Thanks for the link. Your blog is beautiful, I don't understand a thing, but it's beautiful!

Hej da.

Nunne sa...

Det heter diamantsting.... i min pure ungdom laga jeg mange puter i sånn søm.
Artig innlegg!
Klem fra Nunne.

BLAFREBLOGGEN sa...

Stef, thanks for stopping by! And for your comment. I fully understand that Norwegian is not an easy match - I'm experimenting with an English translation (link in the upper right corner on the front page). But perhaps it will be better to just translate my posts on the front page... I'll work on it if more visitors from countries far, far away show up here on my blog.
**
Nunne; så koselig! Takk for oppklaringen når det gjelder sting. Vet du, jeg tror et lys har gått opp for meg. Grunnen til at mamma ikke liker disse putene er nok at hun har laget mange av de en gang på 70-tallet, slik som du, og blitt forferdelig lei. Min teori ;-)

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

He he , ser deg for meg i en utkantsbutikk på vestlandet hvor de overhodet ikke trodde de noen gang fikk omløp på disse putene som i disse dager er temmelig trendy (noe de selvsagt ante 0 om ) , og du som valser ut med et tårn av de , hihi! Artig :)
Skjønner jo at mamsen kanskje hadde problemer liskeå , men jeg synes de er svært tøffe jeg ...

Vis oss gjerne flere , ha en flott kveld!

elin1976 sa...

He he dette minner meg om putene som min mormor hadde bare at hun hadde dem i slike grelle farger som ikke kommer inn i mitt hus. Disse var jo noen av de beste jeg har sett. Når hun døde så arvet jeg et par tepper i denne stilen. Sånne veggtepper som man deffentlig ikke ønsker å arve men følger med liksom på lasset. N¨ligger de laaaaaaaaaaaaaangt inne på kottet for jeg har ikke hjerte til å kaste men. Å så arvet jeg en slik bil pute med norges flagget på. De var jo sååååå stilige å ha bak i hattehylla på bilen på sånn ca 80 tallet. Vil du ha den???? ha ha ha ha
Klem e:O

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Fikk bladet i går , men dette hadde jeg ikke fått med meg !! Artig :))

Kathrine sa...

Jeg hadde bursdag her om dagen og da fikk jeg blafrekort :) Utrolig morsomt å se streken din "overalt".

Kule puter!

Annettenett sa...

Synes akkurat DEN puta var knallstilig! Ikke fan av slike puter til vanlig, men den der var kul:)

Anonym sa...

Skulle ønske meg mønster på en pute med diamantsting - synes det var kjempefin pute .... :-)