torsdag 27. mars 2008

Et blomstrete sammentreff

Vi fikk et aldri så lite innfall tirsdag kveld og fant ut at vi skulle tapetsere en vegg på soverommet. Tapeten har ligget og godgjort seg en stund, men nå er den endelig der den hører hjemme; den har møtt veggen. Vi har jo et gammelt hus fra 1920-tallet, og jeg falt for dette mønsteret fra kolleksjonen Anno 1905 fra Borås Tapeter. Tapeten er designet av fantastisk kreative Josef Frank, og du verden så mye lekkert han har laget. Du kan søke deg frem til noe av det her. Se blant annet på tekstilene hans under "produkter". Takk for inspirasjon, Katharina! Og til min kjære sjefstapetserer; når du viser et slikt talent for mønstermatching har du kvalifisert til rumpebilde på bloggen min. Sjelden kost! I morgen kommer forresten Allers på besøk for å lage en liten reportasje om firmaet vårt og temaet skaperglede. Skal komme nærmere tilbake til det. God helg, kjære dere. >>>> Over: noen av Josef Franks tekstiler.

9 kommentarer:

frk. vims sa...

ajaj, fantastisk match må jeg si.
likker sikkert mye planlegging bak det hele ;)
stilig tapet!!


og fin blogg da :) fant den gjennom fru. kruse :)

Krusedull sa...

Wow! Så utrolig kult tapet, og kult sammentreff! Typisk noe jeg ville ha doumentert hvis jeg så det også! Morsomt! Tipper det blir vedlig fint! Ønsker meg tapet selv, og skal sjekke ut linken du la ut når jeg har litt mer tid...God helg etter hvert!
: ) K (den ovennevnte Kruse)

Dans på roser sa...

Herlig match, tapeten og trusa.
Takker for besøk i bloggen min. Det er alltid gøy med nye innom. Og når jeg leser meg litt rundt på bloggen din, så oppdager jeg både det ene og det andre kjente. Blafre-kort har jeg kjøpt flere av, de er så skjønne. Leser at du er nyhetsanker, og da har jeg sett deg eks antall ganger på tv. Den mest sjarmerende værdama vi har her til lands! *skryte, skryte....* Og mannen din er fra samme by som mannen min, nesten.... dvs. min mann er oppvokst i en kommune utenfor Brønnøysund, men har flere års skolegang og de første barneår i Brønnøysund. Jeg selv er fra Bodø. Nordlendinger er herlige, ikke sant? *fnis*
Fred i sjelen, skriver du.... da kan vi tilføre det på listen under hvitt hus og sprossede vinduer på "til-felles-listen".
Vi ses igjen =)

kreakris sa...

Herlig, herlig. Drar ofte på smilebandet når eg er innom bloggen din. Likar fargane!
I dag var eg på Ting og kjøpte bryllupsgave til eit vennepar, og jammen drog eg kjensel på noko som dukka opp foran meg. Det var Blafrekort og Blafre-bursdagskalender, og eg kunne gjerne kjøpt alt sammen om det ikkje var for at eg har så masse kortlagingsutstyr og økonomien tilseier at eg bør lage slikt sjølv...Men eg trur eg skal sette bursdagskalenderen på ønskelista, for den var veldig sjarmerande!
God helg!

elin1976 sa...

HA HA HA Dette er jo bare sååå bra. For en match. Hva kom i hus først....truse eller tapet???

Ha en flott fredag og ei fantastsik helg. Kos deg masse. Klem:O)

Tove sa...

Stilig bilde, haha
Og for en kul tapet:)

Gog helg til deg

HildeS. sa...

Hehe, det var litt av eit samantreff.
Kul tapet og søt truse:)

BLAFREBLOGGEN sa...

Morsomt å høre fra dere! Godt å se at bloggens første rumpebilde ikke har gitt dere fullstendig skrekken ;-)

linda sa...

For en fantastisk hærlig tapet!! Har nettopp funnet bloggen din - kortene dine er FLOTTE!!