søndag 28. desember 2008

Ny julekakefavoritt. Takk, Jeanette!

Bloggen Fryd+Design er inspirerende og anbefales på det varmeste. Uten Jeanette, ingen Sarah Bernard-kaker her i huset. Da hun blogget om dem for en liten stund siden bar det rett til butikken for å kjøpe Odense kransekakedeig. Vi pisket sjokoladekrem og dyppet til slutt kakene i flytende sjokolade. Like gode som Jeanette blogget om! Hele oppskriften her, med noen personlige justeringer på sjokoladekremen. (Noe å huske til neste år?).

Ps; Presisering etter tilbakemelding fra ivrig (og sjarmerende småfrustrert) Camillia: Jeg satte kakene i fryseren til kremen stivnet før jeg dyppet dem i flytende sjokolade ;-)

14 kommentarer:

MonaLisa sa...

Det så uten tvil nydelig ut! Så også ut som om minsten likte det ;) Nyt late romjuls dager! Klem

Gry Hege sa...

Nam, nam...de kakene så skikkelig gode ut. Kanskje det var noe vi burde lage...selv om det ikke blir som julekaker :)

Kos dere videre i romjula :)

Klem.....

Ludo Land sa...

mmmmmmm.........slurp.

Mari sa...

Med en gang jeg leste overskriften skjønte jeg at det var Saraene du snakket om ;)Nå snakker vi julekaker ja :)

mette sa...

Åh du snakker om å få vann i munnen, også så fornøyd liten Noramor...til å spise opp både hun og kakene!!!

Cathrines blogg sa...

Å så deilige de ser ut! Takk for at du linker oppskrift. Skal jammen ha noen sånne på nyttårsbordet!
Var de vanskelige få til???
Koselig blog du har! Titter gjerne innom igjen :o)

Lena sa...

Mmmmmm... Og ENDA mer juleflesk la seg på sidekammen... *ler* Det er bare å gjøre en skikkelig innsats nå - for på nyåret er det hårda bud for denne damen! Bildene så aldeles fristende ut!

Tove sa...

Fikk veldig lyst til å lage dem når Jeanette fortalte om dem ja..., men så var det dette med tid da.. Men neste år, DA skal vi prøve, de ser iallefall himmelsk gode ut:)

Ha en fortsatt flott romjul

MeyBiMe sa...

NAM NAM nAM.........
Dette ser ut som et deilig måltid :-)
Denne oppskriften stjeler jeg gjerne :-) Herlig lilleprinsessen som koser seg med sjokoladekremen også!
Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min :-)
Og....min lille prinsesse fikk rosa blafre-koffert til jul...jeg måtte bare ha en slik :-)
Juleklem fra meg :-)

Jeanette Lunde sa...

Hei Ingrid!
Så hyggelig omtale Ü ...og gøy å se at oppskriften falt i smak.
Utrolig fine bilder!!
* Jeanette Ü *

mali-mo sa...

mmmm, ja de er kjempegode ;) Syns bildene var flotte! Herlig kakebaker-spise-smaker bilde!!!

Håper dere har en fin romjulstid!

Kardemomme sa...

Gjett om jeg også ble inspirert av Jeanettes kaker..Men butikkene her var plutselig tomme for Odense kransekakemasse og da jeg endelig fant en butikk som hadde var det lille julaften og null tid igjen til baking..Men jeg har faktisk tenkt å lage de til neste bursdagsfeiring her om 2 uker..
Og du..mange sier de ikke kan hekle men det er egentlig utrolig enkelt! Hvis du har lyst er det bare å sette i gang! Tommelen opp :)Lett å ta med seg i veska er det også..

Miamor sa...

..og du stooore..de så smaskens ut....tenker det smakte himmelsk...her er julekakene nesten oppspiste...så nye blir ikke laga før til neste år....ellers kanskje til nyttår???

Miriam - Glimt i hverdagen sa...

Mmmm Det så veldig gode ut, Kanskje jeg skulle prøve dem til neste år? Har lagret oppskriften iallefall;) Så koselig de bilde var nedenfor. Som du sier selv, som et julekort.

Kos dere videre i romjula;)