fredag 12. desember 2008

På veggen. Og litt om fire løse fortenner.

Fikk akutt inspirasjon til å fikse litt i huset i går kveld. Endelig kommer det fine bildet til Cecilie Ellefsen bedre til sin rett. Pepperkakeformene er fra Indiska. De har mange former å velge i; elefanter, dinosaurer, isbjørner og andre ikke helt tradisjonelle julefigurer. Fuglen er også kjøpt der, som julepynt i fjor, i mange skinnende farger. De henger rundtomkring i huset og kvitrer og er oppgradert til helårgjester. Også er det mamma og pappa i fin driv ned Karl Johan, en gang for lenge siden. Tapeten i bakgrunnen, fra Louise Body, har jeg vist frem tidligere på bloggen.  Ellers ønsker jeg dere en virkelig fin adventshelg. Vi skal kose oss masse, men uten pepperkaker og knask; lille Nora har nemlig gått på trynet og slått løs ikke mindre enn fire fortenner. Vi krysser fingrene for at de skal feste seg skikkelig igjen - tannlegen har stor tro på det. Men stakkars lille. Hun har gått med stooor snusleppe i flere dager. Det er ikke lett å være sprekkfull av energi når det er glatt ute og man løper rasende fort i nedoverbakke.

8 kommentarer:

Drops sa...

Så fine bilder.
Stakkars liten uff a mei..
ja nevøen min falt i går og, slo panna og måtte sy..
Hm...
kjøpte meg de elefant formene på Indiska jeg, når jeg var innom Ski storsenter... hi hi. hermegås jeg....
Det var en gang slik at jeg hadde en klubb med min tante som het Elefantus klubben skjønner du så elefanter ja takk... vel å merke litt små som det går an å stue bort.. thi-hi. god helg:) hilsen Drops:)

tonemi sa...

Å stakkar lita....det hørtes ikke godt ut:-/

Synes kakeformene til Indiska er kjempestilig...indiska har veldig mye flott

Gry Hege sa...

Så utrolig koselig blogg du har.....og de tingene som du lager er bare helt nydelig. Skulle gjerne hatt en av de matboksene til både meg selv og min gutt Kevin :)

Huff, huff...det er ikke noe koselig med løse fortenner...forutenom når de virkelig skal være løse :)
Men det er jo sånn det ofte kan gå hvis man har en liten duracellkanin til barn.....tro meg..det vet jeg alt om :)

Får bare håpe at tannlegen har rett om at tennene vil gro fast igjen. Krysser fingrene for det :)

Ha en flott fredagskveld :)

Krusedull sa...

Fantastisk "glad-montasje" på veggen! Du er bunnsolid på inspirasjon, gledespreding og kreativitet! Takk!

Ludo Land sa...

så fin vegg, nå er vi hos de "på farten i karl johan", Jeg har faktisk akuratt fått historien bak hva som skjedde den dagen av Å, så det var artig å se.

Miriam - Glimt i hverdagen sa...

Stakkars lille Nora. Det der hørtes ikke godt ut. Håper det går bra med henne og at tennene kommer på sin plass igjen.

Nydelig tapet du har der i bakgrunnen. Har sansen for de spesielle tapetene dere har i huset du har vist frem. Vakkert!

Ha en fortsatt hærlig advents helg!;)

LillaLykke sa...

Så flott å oppdage bloggen! Så mye tøff design! Har vært på blafre.no en del ganger, har hatt den blå boksen med bambien på ønskelisten min en stund! :)

Anette sa...

Så artig! Vi har den samme elefant formen, men tenkte ikke på at vi kunne bruke den til pynt på den måten! Må legge det på minnet til neste jul... ;-)