mandag 22. desember 2008

Takk til alle sokkestrikkende oldemødre!

Det er noe spesielt med håndlagede gaver. Andre her som har disse som favoritter? Derfor varmet det da denne (to eksemplarer, til og med) dukket opp i postkassen i dag, i størrelse 27 ca. Perfekte til en treåring. Uten gavepapir kom de (kanskje tenkte oldemor at en SOKK knapt kan kalles en julegave... men der tar hun grundig feil) , sammen med et vanskelig-å-lese-på-grunn-av-løkkeskrift-kort. Så dette er et blogginnlegg for å skryte av alle sokkestrikkende oldemødre. Det er STOR stas å få sokker i posten! Tusen, tusen takk. Og samtidig ønsker Nora Mathea og foreldrene alle dere som leser bloggen en GOD jul. I morgen er det lille julaften gitt! Ps; Vår bittelille konkurranse i forbindelse med lanseringen av nye invitasjoner ruller og går fortsatt. Trekning på nyåret. Les mer her, hvis du er nysgjerrig. Vi tenker å gjøre dette oftere i året som kommer; gi ut en del produkter via konkurranser og slikt på bloggen vår ;-)

12 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Ikke noe er som hjemmestrikka sokker for oss nordboere vel? I fjor fikk jeg et par i julegave som var så vakre at jeg ble rent ut sagt ble rørt. Før jul i år har jeg strikket mine første strømpepar til en Tulip & Tatamo-kjole jeg har , for selv om jeg har strikket i ca 30 år, har jeg aldri prøvd meg på sokker. Det har mormor stått for, men nå er mormor for gammel til å strikke. Det min tur til å bli en strømpestrikkende dame. Det er jo så fantastisk mange fine strømpemønstre i våre dager. I går bestilte jeg boka til Tina Solheim, Maskeball...og gleder meg som en unge til den kommer.
Ønsker dere varme tottiser og hjerter i høytiden som står for døra.

Tonemi sa...

Det er ingenting som slår hjemmelagede gaver....Sjøl har jeg strikket masse votter, luer , skjerf og sokker som havner under mange juletrær i morgen.....Og når jeg i tillegg kunne hjelpe søsteren mi med 8 gaver hun var på leiting etter i siste øyeblikk vet jeg jo at min hjemmestrikka ting blir satt pris på.....
Romjulstrikkingen ble innkjøpt i går. Denne gangen blir det en kjole til snuppa mi på snart 7 år i alpakka.
Ønsker dere en riktig god jul og et strålende nytt år:o)

Marihøna sa...

Helt enig! Hurra for strikkedamer!

Mari sa...

For et nydelig par sokker da :) Jeg er helt enig med deg jeg altså! Jeg fikk et par rosa og hvitstripede i fjor, og det passet meg perfekt. Det var riktignok mamma som hadde strikket da. Hun har strikket sokker til guttene mine også, så de har i mange år fremover..hehe..

Ha en riktig god jul i Blafre-heimen :) Jeg er så glad for at du har begynt å skrive innlegg litt oftere (dette er ikke direkte klaging altså, men det var en periode det sjelden var oppdateringer ;))

STOR juleklem fra MAri som må stryke skjorter og handle mat i dag, så er julen i boks :)

HildeS. sa...

Vil ønskje deg og dine ei fin og koseleg julehelg:)
Klem H.

Hege sa...

Flotte sokker, de kommer nok til å varme godt.
God jul til deg og dine!

Haust sa...

Heimelaga er toppen! Kjekt å både få og gi vekk slikt som er laga med omtanke! :)

Ynskjer deg og dine ei god jul!

Bo med barn sa...

Åh..jeg er så enig. Ære være strikkende familiemedlemmer. Jeg setter så stor pris på å få hjemmestrikkede ting. Vi er så heldige å ha ei strikkende tante som strikker alt fra sokker, ullbukser til dukkeklær. Gull verdt!!

Ønsker deg og dine en avslappende julefeiring (det ønsker jeg meg).

Lena:)

Lena sa...

Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL! Måtte den bli fredfull og fin, full av latter og glede, god mat & drikke - og samvær med de nære og kjære! Senk skuldrene og nyt roen...

Miriam - Glimt i hverdagen sa...

Hjemme strikka sokker ("Tjokkelabba" som vi kaller det her hjemme) er helt fantastisk. Jeg har en mormor som srikker det til meg. Jeg har en haug i skuffa, men alltid like kjekt å få nye;)

Såg du var vært inne på min andre blogg også, koselig. Ekstra kjekt kanskje å få hilsen der, siden det ikke er så mange som leser den, Så tusen takk for hilsen;)

Så vil jeg bare ønske deg og dine en riktig God, fredfull og velsignet Julehøytid;)

juleklem fra Miriam;)

Anonym sa...

E helt enig me deg, hvis ikke æ får minst et par lester til jul blir æ veldig lei meg!
Æ lure på en ting,(og fant ingen gjestebok, så derfor spør æ bare hær)
Så det æ lure på e om det finnes no stoff i blafredesign som går ann å kjøpe?

Ha en nydelig jul!

marthejohanne sa...

E helt enig me deg, hvis ikke æ får minst et par lester til jul blir æ veldig lei meg!
Æ lure på en ting,(og fant ingen gjestebok, så derfor spør æ bare hær)
Så det æ lure på e om det finnes no stoff i blafredesign som går ann å kjøpe?

Ha en nydelig jul!