fredag 9. januar 2009

Grønn overraskelse.

Det har seg slik, at en vakker dag for litt siden dukket det opp en mail fra skjønne Sessan, som i raus begeistring gjorde meg oppmerksom på en bitteliten oppdagelse hun hadde gjort. Hun skrev til og med et blogginnlegg om funnet; et bilde i svenske Family Living - med noe kjent på veggen.



Så dette innlegget er inspirert av rommet Christina har stylet i bladet. For jeg liker grønt, det er lett å se i huset vårt. Puter (grønne: selvsydde - og det skal jeg love er et mirakel - med tekstiler fra Åhlens + gammel og veldig grønn duk på baksiden) og oransje yndling fra House Doctor.



Ha en strålende GRØNN helg ;-) Og les nederst om x-naboen min som gir ut bok! Ps; Bambibildet kan kjøpes i BLAFREBUTIKKEN og den grønne tapeten på bildet heter Ashbury og er fra Mimou. Ta en titt på den siden - MASSE lekre tapeter!



***

Så var det «dagens boktips» ;-) Tror dere ikke min tidligere nabo er ute med ny bok; «Sjarmerende gjenbruk». Det overrasker meg ikke om det er mye interessant å lese her, for leiligheten hennes den gangen vi var naboer var FULL av lekre ting og tang i hennes imponerende gjennomførte stil. Nå har vi flyttet fra borettslaget begge to, men bloggverden er liten ;-) Sjekk bloggen hennes her, hvis dette frister øyet! Her kan du bla i boken - og det anbefales! Bare sjekk hva jeg fant: En Norgeglasslampeskjerm!



22 kommentarer:

Livet er heeerlig sa...

Kjempeflotte farger og bilder du viser :)
Grønt er utrolig fint!!! Blir liksom aldri lei av det.
Har fått med meg boken til din tidligere nabo, og den er notert bak øret :)
Ha en fabelaktig god helg
*Siv*

Dilldall-Nina sa...

Det var et FORFRISKENDE innlegg :). Bambien din er jo søtere enn finest, det grønne tapetet var jo til å dåne av.

Jeg har et nært og aktivt forhold til alle mine oldemor- og mormorarvede Norgesglass - bruker de til det meste - men ikke som taklampe :). Det var kult!

Har du fått med det at noen her ute i blogglandia har begynt å filosofere om at du skal begynne å designe stoffer. (Var det ikke Mina i Minas paradis mon tro). Stiller meg bak det ønsket om metervare i retromønster à la Ingrid ;)!!!

Boktips er alltid fint å få!

God helg med forhåpentligvis en lav, men skinnende sol :).

mette sa...

det er jo bare fett, hvor vanvitti blafre tar av, synes jeg ser produktene dine o v e r alt for tia, mildt sagt en s u k s e s s den bedriften din!!!! selv får jeg enormt mye skryt av boksene her hjemme, og må jo innrømme at jeg blir litt stolt når jeg kan si "ja d er svigerinna mi som har laga de" :)GO helg!!!

Sissy's Hus sa...

Me like norgesglasslampeskjermen!! :)

Klem
Christina

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei
Kjempekoselig blogg, også hyggelig at du viser bilder fra boken Sjarmerende Gjenbruk som jeg har laget sammen med Hanna.
Du lager jo også så fine kort og bokser, har sett det på gave og interiørmessen.
Jeg linker deg til siden min.
Klem...Ellen

mali-mo sa...

Artig med eet grønne og sjønne ;) Liker så godt det Bambi motivet!

Syns putene så flott ut jeg da. Og så er de alltid så mye finere når en har sydd de selv. Iallfall i mine øyne ;)

Likte Norgesglasslampen ja, var akkurat inne på siden hennes og kikket ;)

God helg!

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Nämen se där *smiler brett*

Det var så roligt att göra upptäckten, att se den lilla blaffre detaljen i en Svenska Tidning. Dubbel lycka för mig ;D

Härliga bilder av puter & tapeter ❤

Skall ta en närmare titt på boken nu ;D

Ha en strålande helg till hela familjen Blafre

Briggs lekehus sa...

Nyydelige sofabilder:-) Grønt er virkelig skjønt. Soverommet mitt får lov å boltre seg i den fargen. Ellers vurderer jeg å kjøpe den boken. Jeg som er en stor gjenbruktilhenger.

Må også fortelle deg om gårsdagen. Jeg har dratt i gang en antikantine lunsj på jobb(sparer litt penger på det.) Iallefall..dvs at vi tar med matpakke. Etterhvert er matpakkene blitt mer og mer avanserte og en uformell konkurranse om beste matpakke har oppstått. Hun som nå er(enn så lenge) matpakkedronninga har ervervet seg denne tittelen fordi hun igår dukket opp med en matboks! Men ikke hvilken som helst matboks. Det var en blafrematboks! En nydelig utgave med gule og røde blomster på. Du aner ikke hvilken oppmerksomhet denne matboksen fikk. Jeg fortalte at det var du som stod bak og at jeg også var en stor tilhenger og at jeg ønsket meg en slik blafrematboks selv. Så nå får vi se om det dukker opp enda en nydelig blafreutgave på jobb på mandag.

Ha en fin helg

Krusedull sa...

Hedersplass må det være, ja (for de himla herlige bildene)! Jo mer vi ser de, jo mer gleder de!! Du har (som alltid) supre tips, takk!

Cathrines blogg sa...

Har du sydd de putene selv?? De er bare helt til å DÅNE av!!!

Det hvite hjerte sa...

Heisann :)
Det ligger en overraskelse til deg inne på Bloggen min, kom å hent den når du har lyst!
Klem fra det hvite ♥

sol sa...

Morsom overraskelse å finne bildet i bladet, tenker jeg :) Her i huset fikk vesla Blafre-matboks til jul, en riktig søt en.

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Tittar in för att önska er en toppen vecka vidare !!

Kramar

tavelhus sa...

Rolig lampa!

Hoppas du vill anta min utmaning ang arbetrum!
www.tavelhus.blogspot.com

Cathrines blogg sa...

Hei dere :o)
Jeg bestillte to bokser fra dere for ca 14 dager siden, kanskje litt mer....hvor lang leveringstid er det?? Kan noe galt ha skjedd med bestillingen??
Bare lurte...
God lørdagskveld, :o)
Cathrine

BLAFREBLOGGEN sa...

Cathrine, pakken din ble sendt to dager etter at du bestilte. Sender deg en e-post om dette, med sporingsnummer. Et mysterium!

Persilja sa...

Så fantastiskt inspirerande blogg!!! Ville bara säga det!

Cathrines blogg sa...

1000 takk for tilbakemelding, da satser jeg på at de kommer til rette snart :o) Gelder meg......

Minmill sa...

Så gøy for deg at det dukker opp bilder av tingene dine på denne måten. Du har en veldig flott blogg her. Putene i sofaen er kjempefine.
Jeg kikket i det forrige innlegget ditt hvor du skriver om en bok av Anita Kaushal. Sjekket om de hadde denne på Capris, men den var der kun på engelsk. Er den du har også på Engelsk?

makiato sa...

Hej, du har fått en award av mig!

smileull sa...

Den matboksen er SÅ fin! Har akkurat oppdaget Family living og ble superinspirert av akkurat det oppslaget. Så morsomt! Litt grønt gjør virkelig susen i hverdagen. :-)

Kattching sa...

vilken fin blogg du har! :)
/kattching