lørdag 9. mai 2009

Loppemarkedet over alle loppemarked!

Norsk Veteranvognklubb arrangerer to ganger i året «delemarked» på Ekeberg camping rett i nabolaget her. Vi merker det dagen før åpningen, da er det ikke en ledig parkeringsplass å oppdrive i hele gata her. Smekkfullt! De fleste i MC-klær, altså ikke de du tradisjonelt må slåss med om godbitene på andre loppemarked. Finner fine ting hver gang, jeg. Som dette serviset (bildet over) - med mugge og masse deler, til 200 kr. for hele pakken. Figgjo Fajanse, Rolf Design; Cadiz. De nye tingene er på plass i kjøkkenhylla.



Også det nye huskatten: Og mugga med de nydelige, nydelige blå blomstene; Stavangerflints Viola-serie ved Rolf Frøyland. To matformer i samme serie fulgte med:



Jeg er i grunnen ganske fornøyd med dagen, jeg. Nå skal vi snart lage lørdagspizza. God helg, kjære dere!

15 kommentarer:

lise sa...

Wow, skjønner godt at du er fornøyd! Herlige kjøp.

majamysil sa...

Fin,fine ting! Jeg var også en tur der i dag og det var mange brukthandlere. Fikk tak i 3 asjetter, 5 middag og 2 dype av mønsteret Nora fra Stavangerflint for 100kr! Prisene er relativt rimelige til å være brukthandlere. Liker veldig godt bildene fra hjemmet ditt, knallfint!

Camilla sa...

oi, så heldig du har vært da. Flotte ting! :-) Særlig likte jeg "sparekatten"!

Datt sa...

Fine loppefunn, grattis! Den mugga var skikkelig nydelig! :)

Babb sa...

Masse fint du har kjøpt! Måtte bare kommentere den røde boksen som står til høyre for den nye mugga di, ligner på min(http://dittogbabb.blogspot.com/2009/05/en-rd-boks.html).
Ha en fin kveld!

Ninas Drops sa...

å neimen å...
Så mye fint..det må da være så gøy..
God lørdag=)
Drops

Life of Vilhelmsen sa...

hei, er her inne for første gang faktisk..har liksom ikke oppdaget siden din før.
så mye fint dere lager. :-) Stilig!

Så må jeg bare si at vi tilfeldivis har en del felles bekjente(i virkeligheten) så det var litt artig å støte borti bloggen din. kommer garantert igjen.

Klem fra nord/sør

mette sa...

ÅÅ h e l d i g r i s ! ! ! !

Haust sa...

Så kjekt! Eg falt pladask for muggen på det siste biletet! Heilt skjønn!

Ha ei god veke! :)

Tove sa...

For noen funn!, og ikke minst et fantastisk stilig kjøkkenskap:)

Lykkeline sa...

Utrolig flotte mønstre i serviset - du har jammen funnet noen flotte skatter der, ja! Ha en flott dag!

Snøstorm sa...

Hoh, så mye fint! Alltid inspirasjon å finne her ja! Skulle gjerne hatt alt sammen. :)

Kardemomme sa...

Huff, vi rakk ikke innom men hadde store planer. Vi diskuterte om vi skulle dra innom Prinsdal eller rett til Ekeberg men så ble det Prinsdal..Og heldigvis får jeg si fordi vi fant en lampe jeg har lett etter lenge, men til neste år må vi få med oss Ekeberg..
Vi har alltid trodd det kun var bildeler der men jeg ser jo at det var helt feil..Du har jo funnet en MASSE fint og det fineste av alt var den skjønne katten :)
Den var virkelig herlig!!
Ha en fin dag! Hilsen Kardemomme :)

Hege sa...

Så fine ting du kom hjem med! Vi rakk ikke å dra innom i år... Er inne på bloggen din for første gang, og WOW så mye fint! Har jo sett produktene deres før, og til og med brukt noen av dem som bursdagsgaver! Morro! Gøy er det også å ha støttet noen lokale helter, for vi bor selv ikke så langt unna Ekeberg. Kommer garantert til å følge med her i fremtiden!

marie sa...

Oi! Så mange flotte skatter. Heldiggris!