mandag 1. juni 2009

«Hobby ble jobb». Sak i KK nå.

Fikk en telefon fra en journalist i KK som hadde lest om oss i bladet MAMMA, og denne uka har bladet vært til salgs, med bildet av the Fagervik family plassért på kjøkkenbenken i en ikke helt spontan positur ;-) Her står det da litt om historien vår. Ble spurt om å gi noen gründerråd til driftige damer som kanskje ønsker å starte egen bedrift, og det de hadde plass til var følgende tre tips;

- Alle må ikke starte sin egen bedrift, men hvis du har en sterk skaperglede, tror jeg du får et bedre liv av å bruke den.

- Det holder ikke med en kreativ drøm. Du trenger også gjennomføringsevne og vilje til å lære noe nytt.

- Du må våge å feile. 





























Sol.no leser forresten KK, tydeligvis, så jeg synes det var stas at de la ut denne anbefalingen! Teksten finnes her inne på hobbysidene



Kommer forresten snart tilbake til trekningen i den uhøytidelige konkurransen i forrige post. Mye kreativ gjetning der! Her er løsningen: Fabrikken snudde rett og slett formen opp ned - og jepp, blomstene står feil vei alle i hop.

10 kommentarer:

KAT sa...

Aha! Leste denne saken i KK ! Nydelig blogg! jeg har hengt meg fast ved 70-tallet så dette liker jeg;)

Klemk.

Prinsesse Elin sa...

Hey you
Dette var kanon bra. Drit at jeg ikke kunne forstørre bildet opp slik jeg kunne få lest repotasjen, så nå må jeg kjøre ned på statoil å kjøpe KK:O)
Å da kan jeg kjøpe sjokolade i samme slengen. HURRA:o)
Klem fra Elin:O)

MeyBiMe sa...

Herlig bilde av dere :-D
The happy family!!!! :-D
Gjett om at jeg skal kjøpe KK!
Det er skikkelig flotte produkter dere designer!!!!
Ha en knakende flott uke!!!!

Snøstorm sa...

Åh, gratulerer med flott artikkel. Fint forbilde å ha, sier nå jeg, særlig siden jeg også drømmer om å leve av hobbyen min. Da er det stor trøst og inspirasjon i at noen andre har klart det før. :) Må nok få sendt noen på butikken for å shoppe KK jeg også. :D

jordbærpiken sa...

Så gøy! Jeg skal løpe og kjøpe KK. :) Har noen drømmer i magen jeg også som venter på å bli sluppet fri... Takk for inspirasjonen du gir til så mange! Vi har forresten noen felles kjente, men føler ikke jeg kan navngi dem her... :) Han har gitt ut noen cd-er og hun tar utdannelse innen teater, og etternavnet begynner på M og slutter på vik. Hehe. :) Jeg studerte et år sammen med henne i Stavanger. Ønsker deg og dine en herlig dag!

Elin Osa Søreng sa...

Gratulerer med reportasje i KK! Jeg skal lese den ved første anledning :o) Ha en strålende uke!

Briggs lekehus sa...

Gratulerer med repotasje! dere er i vinden for tiden:-) Jeg har forresten lett og lett etter mamma-bladet, men finner det ikke. Så legg gjerne flere bilder ut fra den repotasjen! Vil gjerne se mer fra ditt vakre hjem:-)

Velkommen til min kreative verden sa...

Jeg liker så godt bloggen din. Her har jeg mye å lære.
Jeg har så lyst å gi deg en ide.

Jeg jobber mye med babuska dukker. Er det en ide på dine bokser? Jeg hadde garantert blitt en god kunde: )

Hilsen Gitte

mie sa...

Å drit altså...jeg rakk ikke å kjøpe bladet!! Jeg må få lese ditt eksemplar er jeg redd ; ) Tror også en annen venninne av meg, Trude, var med som eksempel på gründer?? Vi går i samme klasse!

Hege sa...

dere er så flinke !!!