tirsdag 28. juli 2009

Endelig trykkeribesøk!

Etter å ha jobbet med nye design på kort, gavepapir, klistremerker og kalendere, er det litt som julaften og nyttårsaften på en gang å se prøvetrykkene før trykking. Denne gangen tok vi like godt turen over til England selv for å godkjenne dem. Og endelig fikk vi treffe Andy - som har hjulpet oss og levert fantastisk kvalitet helt siden vi tok den første telefonen til ham for fire år siden. På tide og møtes ansikt til ansikt! Det var virkelig hyggelig. Jeg tror han har Excellent Service til mellomnavn.



Bildet over: Vi lager ny brosjyre også denne gangen. Fint å ha for butikkene som selger tingene våre og til kundene i nettbutikken vår, blant annet. I bakgrunnen ser du bittelitt av et gavepapir - det kommer i mange lekre farger!



Bildet over: Andy viser oss hvordan de nye klistremerkene våre skal lages. Her skal det kuttes og skjæres ut blomster i alle slags farger. Til veggen på barnerommet? Kommoder?



Her skal BLAFRE-tingene lages i løpet av de nærmeste dagene!



Bildet under: Papirbunke med FSC-sertifikatet. Alt papiret vi bruker her - og har brukt siden starten - har dette stempelet, det vil si at papiret vi bruker er miljøvennlig. Biologisk viktige områder spares i trehogsten og de miljømessig beste løsningene brukes der det hogges. Les gjerne mer på FSC sine hjemmesider. I Norge er det WWF som administrerer ordningen, og anbefaler den på det varmeste. Dette er det eneste sertifikatet av denne typen WWF mener er godt nok for miljøet.



Gleder oss til å vise dere det ferdige resultatet om en måneds tid!

12 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Hey
Long time...
Først og fremst fin reportasje i Dagbladet. Måtte vise mamma det med forklaring hvem du var å så en titt på bloggen:)
Å så til innlegget. Det ser utrolig kjekt å med denne prosessen. Har jobbet innen grafisk å det er liksom nå det blir virkelighet det som man har sett på skjermen i lange tider.
Masse lykke til. Å det blir nok et par produkter til fra Blafre i dette hjemmet. Klem fra Elin :)

Gjersvik & Johansen sa...

SÅ gøy det må ha vært å se prosessen med å få sine egne motiver og bilder trykket!

mi-rachel sa...

gøy å se.
ser lovende ut:)

Kjersti sa...

Så spennende og gøy! Jeg skal straks (håper jeg) innrede barnerom til Luna-min og da skal det absolutt Blafre-ting inn dit :)
Veldig gøy å lese om dere i Dagbladet - der e har det så fint. Virker veldig idyllisk! Likte at kjæresten din fant lamper da en frisørsalong sa takk for seg!!!

Elm sa...

Så spennende for dere å vœre så pass involvert i denne prosessen, og lykke til - er sikker på at resultatet blir strålende flott.

Guro sa...

Dette ser fantastisk spennende ut. Nå må jeg bare få kjøpt inn litt blafre-ting snart. Jeg har imidlertid store problemer med å ta avgjørelser, og med så mye fint er det jo nesten en umulig oppgave. Når jeg ser produktene får jeg lyst til å innrede barnerommet med det samme.
Gavepapir høres absolutt bra ut, og det lille jeg ser avgjør hva julegavene skal pakkes inn i i år.
Forresten synes jeg pappkrusene var en genial idè, tror jammen de kunne brukes i voksen-bursdag også!

Anonym sa...

Dette er utrolig spennende Ingrid!
Har kjempetro på alle de nye produktene deres.
Lykkelykke til, håper vi sees snart:)
Hils den nydelige familien!

Kathrine

ann-christin sa...

herlig herlig
åh, som jeg gleder meg til å se dette her!!!
masse masse lykke til!
hilsen "nabo" ann-christin

Bente sa...

Oj, oj! Her så jeg glimt av mye fint :) Likte spesielt det indianer-inspirerte trykket! Kudos for FSC-godkjenning :)

MeyBiMe sa...

Så spennende!!!!!
Gleder meg til å se mer av dette i butikkene!!!!!!
Gavepapir, kopper.....WOW!!!
Dere er flinke!!!

Ludo Land sa...

åh der skimtet jeg indianer jenta og cowboyen. de er kule altså.

mie sa...

Morsomt å se hvor alt (mye i allefall) kommer fra!!